גלגלים סביב לה

רכיבה ירוקה בהרי ירושלים, וטבילה מרעננת בצידה

עדיין באווירת חגיגות היובל לשחרור ירושלים, נקדיש את הרכיבה שלנו להרי ירושלים הנהדרים.
מטוב הרי ירושלים, הרים סביב לה.
תחילת המסלול שלנו ליד מושב אשתאול על כביש 38 – נזין בוויז “יקב פלם” ונגיע לכרם זיתים שצמוד ליקב מצפון, שם נחנה את הרכב, נתארגן על הציוד – מים, קסדה וקדימה יוצאים לדרך.
שביל אדום מוביל מהכרם לכיוון נחל כסלון, כיוון רכיבה מזרח. רוכבים על כביש סלול שנכנס למעבה היער – יער הקדושים, עוברים את השער בכניסה ליער ורוכבים עוד 200 מטר עד לפיצול דרכים. נפנה לשביל הימני, דרך נוף צפונית שעולה ומתפתלת מעל נחל כסלון שזורם רק בחורף. השביל רחב ונוח לרכיבה בתחילתו עם כמה פיתולים בעלייה (סרפנטינות), ולאחר מכן מתייצב וממשיך בטיפוס קבוע לאורך של 5-6 ק”מ. אנו ממשיכים לעקוב כל הזמן על סימון שבילים אדום.
השביל עובר צמוד לכביש בנקודת חן שבה יש מקום מוצל למנוחה. ממשיכים לאורך השביל ויורדים בירידה זורמת ומהירה. מצד ימין של השביל ניצב תל כסלון, ששימש כעיר גבול בין נחלת שבט בנימין לנחל שבט יהודה. כסל פירושו מותניים ומקורו במיקומו הטופוגרפי של התל שממוקם על מותניו של צלע ההר.
ממשיכים בטיפוס לכוון הישוב גבעת יערים: ממש בקצה השביל ניצבת פרגולה מוצלת עם ברז מים נהדרים, מקום מעולה לעצירה, מנוחה, מילוי מים והתרעננות.
פונים שמאלה על הכביש, רוכבים בזהירות רבה בשוליים 300 מטר עד לשלט “עין טייסים” מנחל שורק. פונים ימינה טיפוס קצר ומיד שמאלה: אנו ניצבים לפני חלק נהדר במסלול,
ירידה ארוכה-ארוכה נוחה וכייפית עם נוף מרהיב. לאחר 2 ק”מ עין טייסים – מעיין מקסים שאפשר לטבול בו, מרענן ומעורר.
ממשיכים בירידה לכוון נחל שורק – בפיצול השבילים פונים שמאלה ומגיעים לנחל שורק הזורם.
מימי הנחל הם מי שפכים מטוהרים. חוצים את הנחל ברכיבה זהירה ורצופה עד לגדה הנגדית. הנעלים קצת נרטבות.
פונים ימינה לכוון דרום-מערב: אנו עתה על הדרך שמקבילה לנחל ולמסילת הרכבת, מסלול אדום שרץ לאורך נחל כסלון לכוון מערב. רוכבים בשביל רחב זורם ומהיר, מוצל בחלקו לכל אורך הרכיבה, שומעים את שאון המים הזורמים ושביל נכנס לערוץ הנחל וקירות הנחל המשוננים מוספים יופי לטבע שמסביב. חוצים עוד שני מעברי נחל, פחות זורמים ונוחים לחצייה וממשיכים עד לשערי מחצבה ומפעל בטון. ממשיכים על הכביש עוד 300 מטר, פונים ימינה ועולים בשביל שעולה לתוך חורש אורנים ובסופו כניסה למפעל. פונים שמאלה, יורדים בכביש עד לחיבור לכביש אשתאול-צובה (כביש 395) – פונים ימינה ואחרי 100 מטר שמאלה לכניסה ליקב פלם – אנו בחניה.

מרחק: 36 ק”מ
זמן: כ-4 שעות
איפה אוכלים? מתחם תחנת הדלק אשתאול – חומוס אליהו / בתי קפה ועוד.

איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך:
izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

אבני זיכרון בנתיב הגבורה

אבני זיכרון בנתיב הגבורה מאת: יואב ערמוני על הדמויות שזכרונן מרוצף לאורך הדרך בה פסעו יהודי ורשה פאוול פרנקל מרדכי אנילביץ’ פרומקה פלוטניצקה יצחק קצנלסון

קרא עוד »

מטען כבד

מטען כבד מאת: יואב ערמוני מכיכר המטענים לנתיב הגבורה: המסלול האחרון של יהודי ורשה אנדרטת האומשלאגפלאץ – מבט מרחוב Stawki אומשלאגפלאץ 1942 אנדרטת האומשלאגפלאץ –

היופי של אתונה

היופי של אתונה מאת: הרב יחיאל וסרמן “החיים מתנהלים על מי מנוחות”, אומר חבר הקהילה בבירה היוונית ומוסיף – “יש לנו חיי קהילה יפים” בית