קפיצת נחשון

מזנקים לרכיבה בינונית-קשה על ציר לטרון-נווה שלום

זהו, חברים וחברות, רוכבים ורוכבות – אוטוטו הקיץ נגמר, החצבים כבר זקופים וכמעט פורחים וריח של סתיו כבר באוויר, ורגע לפני שהשנה עוזבת ומתחילה השנה החדשה עלינו לטובה נצא אצל השטחים, אל השדות היבשים, וקדימה רוכבים קדימה .
הרכיבה הפעם תתמקד בגבעות בואכה ירושלים. נחנה את הרכב בלטרון, בחניה הגדולה שליד תחנת הדלק. נצא בזהירות אל הכביש ממנו באנו ונחצה את הצומת לכיוון מזרח, עלייה קצרה ואנו בפתחו של מנזר לטרון. אנו רוכבים עתה על בסיס שביל ישראל שיורד לכיוון מזרח, פונים שמאלה על דרך עפר לרוכבים לאורך גפנים שכבר יבשו לאחר הבציר, פונים ימינה עם סימון שביל ישראל וחוצים את נחל נחשון. ממשיכים לאורך סימון השבילים, לוקחים אוויר ומתחילים בטיפוס ארוך וקשה מעט לכיוון נווה שלום. השביל בחלקו קשה יותר לרכיבה, אבל אנו רוכבים מנוסים ויודעים לבחור ציר התקדמות נכון.
מטפסים עם השביל במעלה, מימין שער בית קברות קטן של נווה שלום – ישוב יהודי-ערבי שהוקם בשנת 1969 מתוך כוונה לשפר את הדו-קיום בישראל. במקום מי שתייה שניתן למלא במידת הצורך. ממשיכים בטיפוס עד לחורשת עצים מוצלת עם ספסלים ומקום לנוח, חורשה ע”ש אייבי נתן, ספן השלום ובעל ספינת השידור “קול השלום”. עוצרים למנוחה: הפנו את המבט לאחור וראו את עמק לטרון משובץ בחלקות גידולי שדה. ניתן לראות את מיני ישראל מעט מערבה יותר ואת אנדרטת השריון ממנה באנו.
ממשיכים, פונים שמאלה בשביל ואנו רוכבים על שביל ישראל ונכנסים אל תוך חורשת האורנים הגדולה כחלק מיער אשתאול. השביל מתפתל בחורשה ומוריד אותנו לדרך בורמה המקורית. עלינו לחצות את כביש 38 – שימו לב! במקום מתבצעות עבודות, לכן יש לרכוב במשנה זהירות . יש לחצות רק על הגשרים שחוצים את הכביש.
חוזרים לדרך בורמה ומתחילים בטיפוס. יש לבחור בשביל האדום ולא בשביל ישראל שעולה לאורך המשלטים. כאמור, אנו מטפסים טיפוס ארוך-ארוך בשביל האדום ומגיעים עד לכביש בית מאיר-שורש. חוצים את הכביש ויורדים בשביל השחור לרכיבה מהירה וזורמת מתחת להר כרמלה עד לכניסה לאשתאול. נכנסים לאשתאול, חוצים את המושב ומתחברים לשביל הכחול שעולה בחורשה עד לחיבור לשביל ישראל ממנו באנו. חוזרים לכיוון נווה שלום, גולשים חזרה לנחל נחשון, חוצים את הכביש ואנו בלטרון.

שנה טוב ומבורכת על כולנו!

רמת קושי: בינוני-קשה
מרחק: 30 ק”מ
זמן: 3-4 שעות
קפה, שתייה קלה ועוד בתחנת הדלק בלטרון

איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך:
izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

מאחורי הפרוכת

מאחורי הפרוכת מאת: שבתאי שירן, מורשת הגליל מסע אל אמנות יהודית אותנטית המסתירה טפח ומגלה סיפור פרק א’ – קצרין בט”ו כסלו תשס”ז, עשרה ימים

קרא עוד »

4 רוחות מהר צפחות

4 רוחות מהר צפחות כתב וצילם: קובי פינקלר מסלול חדש ומותאם למשפחות נפרץ בהר השוכן בפאתי הרי אילת פרשיות השבוע הקרובות, המתארות את מסעות בני

התהפוכות של שבטה

התהפוכות של שבטה בהדרכת הארכיאולוג ד”ר יותם טפר, כתב: ראובן שדה, צילום: עמית אררט שלוש כנסיות מרשימות, בריכות אגירה עצומות, אורוות סוסים, מחסנים ומתקנים חקלאיים