מתגלגלים בין ערביים

הלוך על אופניים – חזור ברכבת. טיול בין כפר סבא לנמל תל אביב

בימים החמים שכבר כאן ננסה למצוא רכיבות נעימות יותר כדי לחמוק מהחום שכבר שורר בחוץ –
והפעם נרכב בין כפר סבא לנמל תל אביב ונחזור ברכבת.
נחנה את הרכב בשעות אחר הצהריים, 17:00 צפונה, בתחנת הרכבת נורדאו בכפר סבא – זאת נקודת היציאה והחזרה בסוף הרכיבה. התארגנות זריזה, קסדה וקדימה – יצאנו לדרך. רוכבים צפונה מהחניה ברחוב נורדאו לכוון רחוב ויצמן, פונים ימינה ברח’ ויצמן ושוב ימינה בכביש 40 לכוון אלישמע. ברמזור הראשון שמאלה לכוון רח’ עתיר ידע.
עוברים את קניון אושילנד, כ-200 מטר אחרי תחנת הדלק טן בקצה החניה המגודרת נפנה ימינה ומיד שמאלה.כביש 531 נמצא מימין: עוברים בגשר מתחת לכביש 531, פונים ימינה ומיד שמאלה ועתה אנו על שביל רחב לכיוון דרום. מימין מושב אלישמע, חוצים נחל במעבר מים סלול וממשיכים עם השביל שמשמאל פסי הרכבת – קו כפר סבא-תל אביב.
עוברים עוד מעבר מים, הפעם יבש. מימין בתי המושב נווה ירק, ממשיכים בשביל, שוב מעבר מים יבש ואנו לכוון תחנת רכבת ראש העין. כ-500 מטר אלי מעבר המים השלישי פונים ימינה, לשביל בתוך שדה חרוש רוכבים. עוד 150 מטר פונים שמאלה עד למפגש שבילים צומת T פונים שמאלה וימינה רוכבים צמוד לגדר פסי הרכבת. עוברים מתחת למחלף קסם, פונים ימינה בשביל ורוכבים לכיוון מערב.
כשכביש 5 מימין, השביל הרחב ממשיך למערב. אחרי 1,000 מטר ניצב מימין מבנה עזוב ועליו גרפיטי: “בית הישועות של רבי נחמן”. פונים שמאלה, אחרי הגשרון פונים שמאלה ורוכבים עד למעבר מתחת לפסי הרכבת. פונים ימינה ואנו לכיוון שמורת מקורות הירקון. רוכבים צמוד לגדר התוחמת את השמורה על פילבוקס ליד גשר
המסילה עוברים מתחת לגשרון ואונו ליד כפר הבפטיסטים בפאתי פתח תקוה .
חולפים על פני מגרשי הספורט של הכפר פונים שמאלה עוברים מתחת לגשר ואנו צמודים עכשיו לנחל הירקון רוכבים צמוד לנחל,, עוברים מתחת לכביש 5 ומגיעים למבנה לבן וגדול: חניון אבו ראבח’. עצירה למנוחה קלה, פונים ימינה בשביל, רוכבים לאורך כביש 5 לכיוון מערב בשביל שעובר מתחת לכביש 4 ואנו כבר קרובים לפארק שצמוד לבית החולים אסותא תל אביב.
מכאן על שבילי פארק הירקון נרכב בקצב מהיר וזהיר עד לנמל תל אביב לאורך הירקון. מנוחה, קפה של ערב ושוקולד טוב במתחם הנמל – מתארגנים לחזור: רוכבים בשביל הפארק בדרך שבה באנו, עד לתחנת בני ברק. עולים על הרכבת חזרה לכיוון כפר סבא ואנו שוב בתחנת נורדאו.
יש לבדוק מראש זמני רכבת מבני ברק לכפר סבא ואפשרות להעלות אופניים.
זמן רכיבה 3-4 שעות
מרחק 30 ק”מ

איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך:
izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

היופי של אתונה

היופי של אתונה מאת: הרב יחיאל וסרמן “החיים מתנהלים על מי מנוחות”, אומר חבר הקהילה בבירה היוונית ומוסיף – “יש לנו חיי קהילה יפים” בית

קרא עוד »

העם הנעלם

העם הנעלם מאת: שמואל פישר מיהו בני השרדנה המסתוריים והיכן מוזכר העם הזה בתנ”ך? פרופ’ אדם זרטל ז”ל, ארכיאולוג של המזרח הקדום, החל בשנת 1978

יאסו, קהילה

יאסו, קהילה מאת: הרב יחיאל וסרמן קהילת יהודי סלוניקי חוגגת עבר מפואר – לצד אתגרי התקופות סלוניקי היא העיר הגדולה בצפון יוון ועיר נמל חשובה.