על גלגלים ובין טבילות

סובב מעיינות בנחלת שבט מנשה: מתרעננים בין סיבוב לסיבוב

לרוכבים שלום,
ראשית אפתח בהבהרה – אני שמח לקבל תגובות של רוכבים שקוראים את הטור שאני כותב ב”נופשים” ושמח עוד יותר שקיים צימאון של רוכבים לרכוב ולהכיר את הארץ ואת שביליה. כאן המקום להדגיש כי עליכם הרוכבים והקוראים להתאים את רמת הרכיבה שלכם למסלולים המתפרסמים בטור, לא כל מסלול מתאים לכל רוכב יש מסלולים מאתגרים יותר שבכדי לבצע אותם נדרשת יכול רכיבה גבוהה, ציוד מתאים ואופניים שיתאימו לאופי הרכיבה. חשוב להתארגן נכון על כמות מים מספיקה, ציוד להחלפת פנימיות וכלי עבודה מתאימים וכן הכרת המסלולים היטב. כל אלו יבטיחו לכם חווית רכיבה מושלמת, מאתגרת ומספקת.

ועכשיו למסלול השבועי:
הפעם נרכב במסלול שאת חלקו רכבנו בעבר – נשלב ברכיבה מעיינות שניתן לרחוץ בהם, להתרענן ולהמשיך הלאה. חלק מהמעיינות/ נחלים נשלטים ע”י חקלאי האזור לצורך השקיה וכו’, ובעונה זו של השנה הם מלאים מים וכיף ומרענו לרחוץ בהם.
אנחנו מוכנים – בדיקת ציוד ותקינות האופניים קודם שיוצאים, מים בכמות מספקת (לפחות 3 ליטר) וקדימה לדרך.
נחנה את הרכב בחניה של פארק המים אלונה – מי קדם, לפני הכניסה למושב עמיקם שנמצא ליד המושבה גבעת עדה. יוצאים ברכיבה לכיוון עמיקם, שמאלה מהחניה לאורך הכביש חוצים את עמיקם, חולפים ליד בית הכנסת ופונים שמאלה בפנייה הראשונה ושוב שמאלה לדרך עפר. הדרך פונה ימינה, חולפים על פני מעבר בקר ומתחילים בטיפוס מתון לכיוון גבעת החורשן המיוערת כל השנה (סימון שבילים ירוק). ממשיכים בטיפוס עד לחיבור עם השביל השחור וממנו חיבור לשביל אדום שמוביל אותנו בירידה ארוכה ומהירה על השיפולים הדרומיים של החורשן, עד לחיבור לשביל ירוק. פנייה ימינה על שביל אדום מובילה אותנו לכיוון צפון מזרח עד לשיפולי המושבה העתיקה בת שלמה, מקום נהדר לעצירה, מנוחה, התרעננות, חטיף אנרגיה / תמר – וממשיכים.
עתה אנו רוכבים על שביל כחול שמקיף את החורשן לכיוון מזרח, כשמגיעים לפתחה הרחבה פונים שמאלה ואנו עם הפנים לכיוון הגשר שמעל כביש 6. פונים שמאלה לפני הגשר, עוברים מעבר מתחת לכביש 6, לעולים על השביל שמקביל לנחל שלף שמביא אותנו לעין מחוללים הנמצא מתחת לקיבוץ רמות מנשה. בעין מחוללים יש מעט מים בתקופה זו של השנה, מקום מוצל ומתאים למנוחה והתרעננות.
ממשיכים על השביל הכחול במעלה נחל שלף, קטע רכיבה מאתגר וטכני עד לחיבור לכביש 672 שמוביל מצומת אליקים לקיבוץ גלעד. פונים ימינה בכביש, רוכבים בזהירות על השוליים, לאחר 500 מטר פונים שמאלה בצומת לכביש 6953 ומיד בצומת פונים שמאלה לתוך מסלול אופנים סלול, שמוביל אותנו עד לכיכר שליד קיבוץ עין השופט. פונים שמאלה לקיבוץ, חוצים את הקיבוץ ויוצאים בשער האחורי הדרומי של הקיבוץ. פונים שמאלה בשביל השחור שמוביל אותנו עד לכביש 672 שאותו חצינו קודם לכן, פונים מהכביש ימינה על שביל ירוק וגולשים בירידה ארוכה מהירה וזורמת לאורך שדות פתוחים ומרחבים עד לכביש 6. עוברים מתחת לכביש, במעבר פונים שמאלה על דרך עפר וגולשים עד לנחל תנינים.
ועכשיו כפי שהבטחתי מעיינות: פונים ימינה בשביל הצפוני לאורך הנחל, מגיעים עד לכביש, פונים שמאלה ומיד ימינה, רוכבים 300 מטר ומגיעים לבריכה הראשונה בערוץ הנחל. טבילה קרירה ומאוד מרעננת, ממשיכים לאורך הנחל, עוברים את הסכר ומשמאל בריכה בערוץ הנחל עם מפל חבוי בתוך מנהרת שורשים. ממשיכים עוד 300 מטר ומגיעים לעין אביאל, בריכה גדולה, מים צלולים ומאוד מרעננים. חוזרים עד לסכר, פונים ימינה עד לכביש ומשם שמאלה עד לחניה של מי קדם.
מומלץ מאוד לבקר בפארק אלונה, מי קדם – הליכה בנקבת מים כחלק ממפעל המים של הורדוס להובלת מים לקיסריה.

מרחק: 40 ק”מ
זמן: 3.5 שעות
מקום לאכול: פרדס חנה / קניון ביג

איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך, izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

אל ארצי.

עין תות, שבע אחיות וצינור חצוב בסלע – סיור תנ”כי מהישוב בית אל למעלה מכמש, ושאלת מיליון הדולר: איפה היא בית אל המקראית? קום והתהלך

קרא עוד »

מה אסור לפספס בפריז

אל תפספסו בפריז מאת: עדי.א מפארק יצחק רבין לנקודה היהודית בלובר. נקודות חן בבירה הצרפתית תיירותמרכז פומפידו הוא אחד המבנים הייחודיים ויוצאי הדופן בנוף של

טיפ טיפה מזל

טיפ-טיפה מזל יוצאים חמשוש מאת: איתי וגשל טיפים קטנים ונקודות שוות שכדאי להכיר לקראת עונת הטיולים הגדולה פינת חמד חבויה בשטח המושבה מגדל. בריכה גדולה