עין לי רגע דל

מעין מחוללים, עבור בעין השופט ועד עין אביאל – רכיבת בוקר קיצית

קיץ – הדרכים והשבילים סדוקים ויבשים מחום הקיץ ומלהט השמש, האוויר חם ולח ולנו יש את הבוקר הקריר מעט כדי לצאת ולרכוב במסלול המשלב דרכי עפר, מטעים, חורשות אלונים ומעיין שמימיו צוננים ושבכל קיץ אנו טובלים בו.
נחנה את הרכבים בחנייה של אנדרטת משמר הגבול בצומת עירון. במקום מים וספסלים מוצלים שמתאימים לפריסה ולמנוחה אחרי הרכיבה. כהרגלנו, התארגנות קצרה – מים, מים, מים ואנו יוצאים עם השביל לכיוון צפון, דרך חקלאית רחבה שחולפת לצד מטעי נשירים, חממות ושטחי גידול שונים. הדרך עוברת ממזרח ליער האלונים הקסום של יער אלונה, וחוצה את מעבר נחל ברקן ומושכת צפונה. במפגש הכביש גבעת עדה-רגבים פונים ימינה לכוון רגבים ואחרי 200 מטר שמאלה על כביש 6533 לכיוון צפון, עם הפנים לגבעת נילי. עוברים את הכניסה לישוב ולפני נחל נילי פונים שמאלה מצפון ליער אלונים עד לחיבור לכביש וממנו גולשים לעמיקם. הפסקה ומנוחה ליד בניין המועצה, ברזייה למילוי מים.
רוכבים ימינה מבניין המועצה, פונים שמאלה בכביש מול בית הספר ושוב שמאלה על סימון שבילים ירוק שאתו עולים על שביל רחב לכיוון החורשן. זהו אזור שכבר רכבנו בו בעבר מכיוונים שונים, ובכל תקופת השנה הוא נראה שונה ורק האלונים הירוקים כל השנה מטילים צל וקרירות לטובת הרוכבים.
מתחברים שמאלה בפיצול השבילים לסימון שבילים אדום, שמתחיל בדרך מקרטעת של אבן גיר לבן ובוהק בשמש. השביל המסומן אדום מזרים אותנו במהירות לאורך בסיס הר חורשן – הדרך זורמת ומהירה הרוכבים המנוסים טכנית שבנינו, מוזמנים לפתות מצערת ולדהור במורד השביל המוצל אבל בזהירות רבה, כי לאורך השביל קיימים מעברים וחריצים עמוקים שחשוב להכיר ולדעת לחצות בבטחה. לפחות מאותגרים, הירידה נעימה, זורמת ומוצלת כמעט לכל אורך השביל.
עוקפים את הגבעה עם השביל ופונים ימינה על השביל האדום, עם הפנים לכיוון צפון-מזרח עד לחיבור לעלייה למושבה בת שלמה הישנה, מקום ששווה ביקור על הרחוב המיוחד שבה ובמחלבה של שוורצמן. ממשיכים על השביל הכחול שנמתח לכל בסיס הר חורשן ומוביל אותנו לפתחת נחל שלף המגיע ממזרח. אנו עוברים במעבר מתחת לכביש 6 ופונים על נחל שלף לכיוון עין מחוללים, שנמצא מתחת לקיבוץ רמות מנשה. בחורף המקום מלא מים, בקיץ פחות אבל זה מקום נהדר לעצירה, ארוחה קלה, מים ואנרגיות.
לאחר מנוחה מטפסים במעלה נחל שלף בשביל הכחול שמימין לנחל, עלייה טכנית מעט מאתגרת שתוביל אותנו לבסוף לכביש 672 – צומת אלקיים-גלעד. חוצים את הכביש בזהירות רבה ומתחברים לכביש פנימי היקפי לרוכבי אופניים. פונים ימינה ומטפסים אתו עד לקיבוץ עין השופט; חוצים את הקיבוץ, יוצאים דרך הרפתות אל הש”ג האחורי של עין השופט.
אחרי החממות נפנה ימינה, נרכב בשביל שעובר בחורשת אורנים עד לכביש 672 אותו חצינו מצפון, מתחברים לשביל ירוק ואתו גולשים במהירות בשדות פתוחים עם נוף פתוח ופרוש לכל עבר עד למעבר כביש 6. עוד 100 מטר פונים שמאלה על שביל רחב ואנו מתחברים לנחל תנינים, בו נפנה ימינה ונרכב לאורכו לכוון מערב. נעבור משמאל את עמיקם, את הסכר שבחורף גשום עולה על גדותיו ונגיע לעין אביאל – מעיין קסום, מימיו צלולים קרירים ונהדרים לצינון ולשטיפת הגוף מאבק הדרכים והזיעה. קחו את הזמן, תיהנו מהמים והמקום.
ממשיכים עם נחל תנינים: בגשרון נפנה שמאלה ונעלה על הכביש לכוון אביאל. פונים שמאלה לאביאל, חוצים את הישוב ויוצאים מול גבעת עדה המקסימה והשלווה. רוכבים בישוב לכיוון יער האלונים, חוצים אותו באחד מהשבילים לכיוון מזרח, גולשים במדרונות המזרחיים של יער האלונים הקסום לכיוון נחל ברקן אותו חצינו בדרך הלוך – פונים ימינה בדרך העפר הרחבה בה רכבנו בתחילת המסלול וחוזרים לכיוון אנדרטת מג”ב, שמחים, מעט רטובים ובעיקר מסופקים מעוד רכיבה נהדרת באזור מושלם לרכיבות שטח.
מרחק: 60 ק”מ
זמן: 4-5 שעות

איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך:
izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

כתום זה הגור החדש

כתום זה הגור החדש / שגית הורוביץ, ספארי רמת גן כמה אור ושמחה יכול להביא צאצא אחד שמוסיף צבע לחיי קהילת הבבונים בשורה משמחת ומרגשת!

קרא עוד »

קדימה, ממריאים

את בית הספר ללימודי תעופה בספארי מכירים מבקרים מיוחדים, שמספרם הולך נוסק. סיפורים מהספארי/גיליון 166/מאת שגית הורוביץ, ספארי רמת גן. לא כולם יודעים, אבל במעמקי

משלוח של 10 טון

מה גורם לארבעה קרנפים לעבור דירה, ומהו היעד הקריר שבו יקבעו את מושבם? מאת: שגית הורוביץ, ספארי רמת גן 19 שנה חלפו מאז הגיעה טנדה