יאללה מכבי

משלימים את הסינגל הכחול-צהוב בנחל השופט על כל 30 קילומטריו

לרוכבים ולרוכבות שלום,
הסתיו היא תקופת רכיבה נהדרת: הקיץ כבר מאחורינו וחורף עוד לא כאן, מזג האוויר מושלם וקדימה יוצאים לרכיבה.
הרכיבה הפעם מתאימה לרוכבים מיומנים, בעלי יכולת רכיבה טכנית ועמידה ברכיבה של 30 ק”מ מאתגרים ומאוד-מאוד מהנים.
בעבר כתבתי על חלק מהמסלול ואילו הפעם אני מציע את המסלול המלא -סינגל עין השופט כחול צהוב מלא .
מדובר בסינגל משובח, עשוי כהלכה מבית היוצר של קק”ל שמפליאה בסינגלים המעולים שהיא בונה ברחבי הארץ. גם סינגל זה נמצא באתר של קק”ל שכדאי לבקר בו, לקבל עצות מועילות, להוריד מפות ועוד. מומלץ מאוד!
נחנה את הרכב בחורשה הקטנה מול הכניסה לקיבוץ עין השופט, ליד מבנה נטוש, מקום נוח ומתאים להתארגנות. במקום ספסלי קק”ל ושטח נוח להחנות את הרכב.
על סלע בולט נראה את הסימון שילווה אותנו לאורך כל המסלול . אנו נתחיל בטבעת הכחולה, סימון עגול במרכזו אופניים וסימון התנועה של הסינגל . בהמשך נפגוש שילוב של צבעים, כחול וצהוב בהשקה של הסינגלים ואז נפנה לסינגל הצהוב והסימון ישתנה בהתאם .
התארגנות מהירה ויוצאים לדרך: רכיבה בסינגלים דורשת מיומנות טכנית ברכיבה ושליטה על האופנים, מעבר מכשולים, פניות מהירות ומעבר סלעים. את כל אלו נפגוש בסינגל ונדע להתמודד איתם.
מהחניון יוצאים בסינגל הכחול שזורם בחורשת אורנים, פונה שמאלה לרחבת שביל רחב ומשם פונה ימינה וממשיך בחורשת האורנים עם עליות וירידות בסינגל. מגיעים לנחל שלף, חוצים את הערוץ היבש, פונים שמאלה ועם הסימון הכחול פונים ימינה ומטפסים על שביל רחב עד לכניסה לסינגל שזורם, עולה ויורד, חוצה סלעים, פניות חדות וירידות צרות וזורמות. שימו לב שעל חלק מסימוני הסינגל יש בנוסף לסימון הכוון גם משולש אזהרה אדום, שמציין שבקטע זה קיים חלק מסוכן יותר לרכיבה ועלינו לשים לכך לב ולהיות מוכנים וערוכים. ככלל, במקומות שאתם חשים סכנה או חשש אפשר כמובן לעבור את קטע הסינגל בהליכה ולא ברכיבה. וזה הקטע, אנו ניצבים כעת לפניו: קטע סינגל שיורד לכוון עמק יזרעאל, כביש מגידו-יוקנעם שמרכזו מעבר קטעים סלעים בירידה. רדו בזהירות את הקטע הזה. השביל פונה שמאלה ומוציא אותנו בחיבור הכביש הפנימי, כניסה לשמורת נחל עין השופט. במקום בקתת עץ ולידם ספסלים למנוחה, ארוחה קלה ואיסוף כוח ואנרגיה לקראת הקטע הבא – טיפוס עבה ומאתגר על השביל שמעל נחל גחר. לאחר מנוחה פונים עם הכביש לכוון מערב ומיד פונים שמאלה ומטפסים במעלה נחל גחר על השביל הרחב שמימין לנחל. יש לעקוב אחרי סימון השבילים הכחול שאותו אנו כבר מכירים עד ליציאה לכביש בקצה הנחל.
מחזירים אוויר, נושמים, שותים מים וכאן אנו נפגוש בכניסה לסינגל שילוב צבעים כחול וצהוב – זהו חיבור שני המעגלים של הסינגל כחול-צהוב. ממשיכים בסינגל עד לירידה שבה יש פיצול צהוב ממשיך ישר, כחול פונה שמאלה. זו נקודת פיצול: מי שחש שהספיק ורוצה לחזור יפנה שמאלה עם הסימון הכחול, ימשיך בסינגל ויגיע חזרה לרכב ברכיבה של עוד כ-45 דקות. אנחנו ממשיכים, והפעם במעגל הצהוב עוקבים אחרי סימון השבילים הצהוב.
השביל יוצא למרחב, לפנינו נפרש עמק השלום עם שני הברושים המפורסמים לזכרם של שני נוטרים שנפלו על משמרתם. השביל יורד על הגדה וזורם לכוון העמק, בקצהו מדרגת סלע שאותה יש לרדת בזהירות ולחוששים מעקף משמאל. ממשיכים עם סימון השבילים ועולים על הרכס ממול ברכיבה על דרך רומית משופעת באבני דרך, חולפים על פני הכניסה לחוות עמק השלום, פונים ימינה וחוזרים לסינגל הצהוב שמוציא אותנו לנחל השופט. חוצים את הנחל במעבר נח, פונים שמאלה ומתחילים בטיפוס ארוך על שביל רחב. נפנה מבט שמאלה תוך כדי טיפוס ונופי עמק יזרעאל, המוח’רקה בראש הכרמל יתגלו לעינינו.
השביל מסתיים ואנו פונים לסינגל הצהוב שממשיך ומתפתל בחורשות האורנים, לעתים עולה, יורד, פונה, מפתיע ומאתגר. בקצהו של חלק זה אנו מגעים לנקודה שבה כבר היינו, חיבור הסינגלים כחול-צהוב – סיימנו את המעגל הצהוב. נפנה ימינה בכביש הפנימי; זהירות, גם בו יש תנועת מכוניות! הכביש פונה שמאלה בירידה ולאחר 100 מטר פנייה שמאלה לסינגל, זהירות – לא לפספס!! אנחנו בסינגל הכחול הפעם, ומשלימים את החלק האחרון ברכיבה. הסינגל הכחול עולה בחורשה ועובר מעברי בקר, חוצה שבילים שעוברים ביער ומקרב אותנו לחניון הרכב. להחזיק מעמד, לא נשאר עוד הרבה – אנו קרובים לסיום, בקצה הסינגל נגיע לשביל רחב: טיפוס בשביל ופנייה ימינה, בקצהו תוביל אותנו בסיום העלייה חזרה לחניון הרכב .
כל הכבוד, השלמנו את שני המעגלים של סינגל עין השופט כחול-צהוב!!
חשוב לציין כי במהלך הרכיבה חובה לעצור ולשתות, לנוח, לאכול ולהוסיף תמרים וחטיפי אנרגיה .
אורך: 30 ק”מ למסלול המלא
זמן: 4 שעות
להתראות בשבילים!

איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך:
izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

בעין הלבנה

בעין הלבנה הדריך וכתב: יצחק אריאל | יזם והפיק: עמית אררט | צילומים: דר’ זאב רוטקוף קריאות שמחה וצהלה וקפיצות למים הקרים בשעה 23:00 בלילה