מדוושים באפלה

רכיבת שטח לילית מצריכה התארגנות אחרת – אבל החוויה מצדיקה את המאמץ

רכיבת לילה שונה מרכיבת יום, היא מצריכה התארגנות אחרת. כדאי להכיר, להתנסות ואפילו ליהנות. אנו, רוכבי השטח הרוכבים בכל ימות השנה – קיץ, חורף, סתיו, אביב וכן וגם בלילה, ביום, באור ובחושך – יודעים ליהנות ולחוות את החוויות המיוחדות לכל עונה, לכל מקום ולכל תקופה.
רכיבת לילה טומנת בחובה חווית רבות – על הדרך נפגוש בעלי חיים ליליים, סיקסקים שנחים ומקננים על הקרקע פוצחים בקריאות ובצווחות רמות ונוסקים בבהלה אל תוך החושך, תנים שמביטים מרחוק ולעתים אף משפחה של חזירי בר – אמא וגוריה שעוברים בסך. בלילה כל רחש בשיחים מצדי הדרך נשמע כמו עדר פילים וכל שיח נראה הר. אבל אט-אט מתרגלים לחושך ולסביבה ומתחילים ליהנות . לקראת רכיבת לילה נתארגן בפנסים טעונים היטב, מים, משקפי רכיבה שקופים למנוע מפגשים עם מעופפים ליליים – יוצאים ללילה.
נפגשים בשעות הערב, רגע לפני השקיעה בחניה של האושילנד בכפר סבא. בדיקת ציוד קצרה ואנו כבר ברכיבה, חולפים על פני אזור התעשייה עתיר ידע, פונים לכיוון המעבר מתחת לכביש 531 ואנו רוכבים עתה לאורך פסי הרכבת לכיוון דרום, חוצים בזהירות את נחל קנה שזורם במים שריחם מעט חשוד… וממשיכים בשביל הצמוד לפסי הרכבת. עוברים עוד שני מעברי נחל מרוצפים כדי למנוע סחף של המעבר ומגיעים לפאתי תחנת ראש העין. אנחנו רוכבים ממש באור האחרון והשמש שכבר שקעה צובעת את המערב באור אדום עז, ממש תפאורה מרשימה לרכיבת ערב.
עוקפים את תחנת הרכבת ממערב ומשתלבים עם השביל שצמוד לכביש 5 לכיוון מערב, זהו – החושך כבר כאן והפנס המאיר קדימה באלומה לבנה וחזקה לוכד מדי פעם עכברי שדה מבוהלים שחוצים את השביל וליד אחת ממעברי המים, אפילו קרפדה אחת מקפצת בבהלה על השביל ונעלמת בשיחים. בלילה הרכיבה דורשת ריכוז רב, כל מהמורה בשביל דורשת תשומת לב. הפנס אמנם מאיר היטב אבל חסר ממד עומק ולכן צריך לרכוב בזהירות ולהכיר את השטח גם בלילה.
מגיעים לפאתי מקורות הירקון, חוצים את פסי הרכבת, רוכבים לצד השמורה המגודרת של מקורות הירקון וזוכים לקונצרט רב-משתתפים של מקהלת צפרדעים מקרקרות.
עצירה למנוחה ליד הפילבוקס – עמדת השמירה ששמרה בימי המרד הערבי 1936-1939 על גשר הירקון מפני פעולות חבלה. ממשיכים עם השביל לכיוון מערב, פונים ימינה על שביל ישראל ומיד שמאלה ואנחנו ליד כפר הפבטיסטים – נוצרים שלווים שגרים בכפר הפסטורלי. ממשיכים על תוואי שביל ישראל המתפתל לאורך הנחל על השביל הלבן לאורך כביש 5 מערב, עוברים מתחת לגשר טורקי משמאלה לשביל ועתה אנו עם השביל לכיוון מערב – והפעם משמאל לכביש עוברים מתחת למחלף התקווה ומגיעים לפרדסים הצמודים לכביש 4, עוברים בעוד מעבר תחת הגשר, פונים ימינה ושמאלה על תוואי שביל ישראל: הגענו לפארק הירקון בכניסה של רמת החיל. מכאן ברכיבה שלווה על השבילים המוארים של פארק הירקון, שבע תחנות, ראש ציפור, ספורטק, גשר הירקון ולבסוף נמל תל אביב-רידינג. עוצרים למנוחה – קפה, גלידה צוננת וכל מה שיעשה לכם טעים בפה ושמח בלב. חוזרים על הגדה הדרומית של הירקון עד ליציאה חזרה לשביל ליד רמת החיל. חוזרים את הדרך שבה הגענו בהלוך, רוכבים בזהירות ובריכוז כי העייפות כבר אתנו – עד לחניה של האושילנד בכפר סבא.
רמת קושי: רכיבה מאתגרת – לא קשה טכנית, אך דורשת יכולת בזמן אוכף רב.
זמן רכיבה הלוך וחזור: 4 שעות
מרחק: 50 ק”מ
רכיבה מהנה ובטוחה!!

איציק רחמים – מאמן ומדריך רכיבת שטח
 izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

הם היו חמישה

הם היו חמישה מאת: יואב יאיר עולים בהרי ירושלים, מהזרימה החורפית בנחל מוצא ועד גיבורי קיבוץ מעלה החמישה וקיבוץ קריית ענבים לפני שאתמקד בכתבה על

קרא עוד »

ירושלים של גגות וחצרות

ירושלים של גגות וחצרות מאת: יואב ערמוני תמונות מסיור של חורף בעיר העתיקה בירושלים רחוב מוריסטאן חצר ההוספיס הלותראני מתחם מגדל דוד חצר המרכז הלותראני

מתגלגלים מימי דוד המלך

מתגלגלים מימי דוד המלך מאת: שבתאי שירן, מורשת הגליל כשהסגווי מוליך אותנו מטיילת ארמון הנציב ומראה העיר העתיקה ועד נופי מדבר בצל הגשם “חיה” מוזרה