אל המגדלור

והפעם באווירה אורבנית: מפארק הירקון למגדלור מרינה הרצליה

לרוכבות ולרוכבים שלום,
הפעם נרכב רכיבה שונה מרכיבות השטח שבהן אנו מורגלים – רכיבה אורבנית על דרך סלולה ברובה, משלבת צבעים של ירוק פארק, כחול ים, מעט כורכר ובסופה נבדוק האם המגדלור מאיר גם ביום.
המסלול הפעם: פארק הירקון – מגדלור מרינה הרצליה.
נחנה את הרכב בחניון 3, ליד אצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף תל אביב. מיד בכניסה לחניון נפנה שמאלה עד קצה החניון, שם נחנה את הרכב. התארגנות מהירה ורגע לפני שיוצאים חשוב להדגיש: המסלול שבו נרכב היום משמש אנשים רבים שעוסקים בספורט, חלקם רצים, הולכים, רוכבים על אופניים ואופני יד גלגליות ועוד. חשוב להקפיד ולשמור על מסלול הרכיבה המסומן על השביל ולאפשר לכולם לנוע בבטחה ללא פגיעות מיותרות.
אנחנו מוכנים? יצאנו לדרך – המסלול שלנו מתחיל בשביל הסלול של פארק הירקון מאחורי איצטדיון הריצה של הדר יוסף. אנו רוכבים לאורך נחל הירקון לכיוון הים במערב, על הגדה הצפונית של הנחל. השביל הסלול של הפארק מאפשר לייצר רכיבה מהירה יותר, אולם צריך כאמור להיזהר ולהתחשב גם במשתמשי השביל הנוספים שבפארק.
לאורך המסלול נקודות לעצירה, כולל אגם הסירות ובריכת המים שבה שוחים ברווזים ועופות מים נוספים. ממשיכים במורד הנחל לכיוון הים. מדי פעם ניתן לראות את חניכי החתירה הספורטיבית של מרכז דניאל חותרים במרץ בסירות דקות ומהירות במעלה הנחל.
הגענו לנמל תל אביב, מצפון עומדות זקופות ארובות תחנת הכוח רידינג המפורסמות לצד שדה התעופה שדה דב, על הדק שמצפון לנמל תל אביב ננוח מעט ממש מעל למוצא מי הים שמקררים את הטורבינות וחוזרים לים חמים ושוצפים.
ממשיכים צפונה לאורך המסלול: משמאל חוף הים, מימין מסלול הנחיתה של שדה דב – מטוסים ממריאים ואנו רוכבים ומאוד נהנים. מגיעים לחוף תל ברוך וממשיכים על שביל האופניים המסומן. השביל יוצא ממתחם החוף על המדרכה וממשיך צפונה לאורך שכונות צפון תל אביב עד לכניסה לחוף מלון מנדרין שניצב משמאל לשביל. חוצים את הכביש בזהירות ופונים ימינה ברחבה שליד המלון על דרך כורכר ומעט חול לכיוון צפון. השביל נמתח לאורך החוף ומעליו וניתן כבר לראות בתי המגורים והמלונות שמעל המרינה בהרצליה, לשם אנו רוכבים .
שביל העפר מסתיים, אנו פונים שמאלה על המדרכה ושוב שמאלה. ניכנס למתחם שובר הגלים שתוחם את המרינה המקסימה והפסטורלית של הרצליה. ניכנס ימינה על שובר הגלים שנכנס למים לאורך של 1,800 מטר, לאורכו תראו דייגים מטילים חכות לים, זוגות מטיילים רצים ורוכבים בקצהו של שובר הגלים, המגדלור שגם בים הוא מסמן את הכניסה למעגן הסירות של המרינה. מנהג רוכבים עתיק יומין לטפוח על עמוד המגדלור פעם אחת ורק לנוח לשתות לאכול חטיף אנרגיה או תמר, ליהנות מהשלווה שאופפת את המקום. מימין עוגנות סירות המפרש והיאכטות המפוארות ומשמאל הים פתוח לפניכם – קחו נשימה עמוקה ותיהנו מהמקום ומהשקט שסביב.
בימים שהים סוער אסור להיכנס לשובר הגלים כי הכניסה מסוכנת עקב גלים עצומים שנשברים על הסלעים.
חוזרים לכוון המלונות, כאן קיימות שתי אפשרויות: למי שרוצה לשתות קפה ומשהו קל לאכול פזורות באזור הנמל מסעדות, בתי קפה וגלידות – חלקן כשרות. אפשר לאכול כאן ולחזור בדרך בה הגענו דרך נמל תל אביב ומשם שמאלה לאורך הירקון והפעם בגדה הדרומית לשם גיוון, אפשרות נוספת לעצור בנמל תל אביב ושם לשתות, לאכול ולהמשיך להדר יוסף. קחו את הזמן שלכם, תיהנו מהדרך מהים מהנמל ותחזרו לחניה של הדר יוסף .

מרחק לכל כיוון 16 ק”מ

סה”כ 32 ק”מ
רכיבה נעימה ובטוחה!

איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך: izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

נחל חזורי: זורמים עם האתגר

נחל חזורי: זורמים עם האתגר מאת: צוות אתר נלך www.nelech.co.il מסלול מאתגר למיטיבי-דלג שאינם חוששים להירטב חל חזורי-נחל גובתא-בניאס הוא מסלול למיטיבי לכת בדרום החרמון,

קרא עוד »

האגם בנחל אורן

האגם בנחל אורן מאת: צוות אתר נלך www.nelech.co.il במצוקים הירוקים של הכרמל, מנוחה עם מים וירוק בעיניים בנחל אורן, לאחר הגשמים, נוצר לו אגם עונתי