גלגלים בזרם

גרסה חורפית מאתגרת למסלול רכיבה אהוב

תקופת החורף מציבה בפנינו הרוכבים אתגרים נוספים על תוואי השטח הקיים, המחייבת זהירות יתרה. הפעם מסלול חורף, ארוך ומאתגר:
נחנה את הרכב בכניסה לבת שלמה הישנה, לבאים על כביש 70 ממערב. נפנה נצא ימינה ושוב ימינה לרחבת החניה בכניסה לבת שלמה. חוזרים בכביש לכיוון הגשר, חוצים את הגשר ונכנסים לבת שלמה החדשה. עוברים במושב עם הכביש שפונה לכיוון צפון ויוצאים בשער האחורי של בת שלמה. השביל עולה בין מטעים וחלקות עובדות ומטפס עד למפגש שבילים.
ממשיכים בשביל לכוון צפון ונכנסים לשטחי המטווחים של בסיס אליקים. דרך לבנה נוחה שעוברת לצד הסככות מובילה אותנו עד לכביש 672 המוביל ממחלף אליקים לדלית אל כרמל. חוצים את הכביש לכוון תחנת הדלק, מקום מצוין למנוחה קלה, ממשיכים לכוון הצומת וברחבת החניה עולים בשביל לאורך הברושים המקביל לכביש 70 שיורד ליוקנעם. מיד לאחר שדרת הברושים פונים ימינה בירידה חדה, מדורדרת ומאתגרת, שמתאימה רק לרוכבים מיומנים. זהירות בירידה!!! אפשר גם לרדת ברגל, כשהאופניים לצדנו.
השביל ממשיל לרדת מקביל לכביש 70 ממערב לכביש וגולש עד לאזור התעשייה של יוקנעם. בצומת מול הכניסה ליוקנעם העיר חוצים את הכביש ופונים מיד שמאלה, לכביש פנימי שבו מוסכים ומרכז קניות, ובסופו יוצאים לכביש שמוביל אותנו למושבה יוקנעם. רוכבים בכביש הראשי של המושבה, פונים לפני השער של הזורע ימינה ונכנסים לעולם הקסום של נחל השופט שופע המים.
ממשיכים ביציאה מהנחל, פונים שמאלה לשביל אדום שמוביל אותנו לעבר עמק השלום. חוצים את נחל השופט במעבר הכביש, פונים ימינה לאורך הנחל על לשביל שיורד לכוון הנחל, נפנה בו שמאלה ונטפס לאורך שביל שחלקו דרך רומית עתיקה. מול מוזיאון ג’וערה נפנה ימינה לכיכר שליד עין השופט, נגלוש בכביש פנימי לכוון קיבוץ דליה ומשם שמאלה בגלישה עד לחציית כביש 6 ליד נחל תנינים. על השביל שצמוד לנחל נכנס לעמיקם ונפנה ימינה לכוון גבעות החורשן, ומשם על השביל הכחול נחצה את הרכס, נפנה ימינה ונגיע למרגלות בת שלמה. טיפוס קצר לישוב – ואנחנו שוב ליד המכוניות.
אורך 40 ק”מ
זמן 3.5 עד 4 שעות

איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך:
izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

מלכת השרון

טעמים בשוק, מעפילים בקולנוע ומלטשות יהלומים בלתי נשכחות. ההיסטוריה המפוארת של נתניה פוגשת את המטיילים של היום עיר היהלומים, חבצלת השרון – את הכתבה הזאת

קרא עוד »

בשבילה גיבורים עפים

בשבילה גיבורים עפים טיול צפוני בשביל המייסדים של מטולה, המושבה היפהפייה באצבע הגליל שידעה לא מעט דמויות מופת הדרך בכביש 90 המקשרת בין ראש פינה

אל המרחב הביוספרי

אל המרחב הביוספרי מאת: יואב יאיר זו בדיוק העונה: ביקור בגבעת הרקפות ואנדרטת הקיבוצים ברמות מנשה גם הפעם גיחה אורבנית פחות אל הטבע הסובב אותנו: