הזורעים בדמעה בשמחה ירכבו

סינגל הזורע ממשיך לאתגר, ולתגמל עם נופים מרהיבים במיוחד

אנו ממשיכים ברצף הרכיבות בסינגלים של קק”ל. כפי שכתבתי בעבר, רכיבה בסינגלים דורשת מיומנות שליטה על האופניים, שימוש נכון במנח הגוף בעת הרכיבה, עמידת מוצא, הפעלת משקל קדימה ועוד.
רכיבה נכונה בסינגל מבטיחה הנאה מזרימה בתנועה התגברות על אתגרים טכניים וסיפוק מלא.
והפעם בסינגל הזורע: סינגל צהוב-כחול, מערכת של שתי טבעות סינגלים שכורכות בתוכן שילוב נהדר של תנועה בחורש אלונים במרחבים פתוחים, שבילים רחבים ואפילו דרך רומית שנשתמרה מימים עברו.
למאותגרים שבינינו ניתן לעשות את שתי הטבעות – סינגל צהוב וסינגל כחול, רכיבה קשה ומאתגרת של 30 ק”מ.
המסלול הקל יותר, הטבעת הצהובה, מתחילה בנחל השופט: למגיעים ממערב על כביש יקנעם, עוברים את העיר ופונים ימינה לכיוון המושבה יקנעם. הכביש מסתיים בשער וממש לפני השער נפנה ימינה וניכנס לשביל המוביל לנחל השופט. השביל עביר לרכב, ולאחר 200 מטר בחניה המסודרת נחנה את הרכב – התארגנות קצרה, מים, קסדה וקדימה לסינגל.
יוצאים מהשער הסינגל המסומן עיגול צהוב עם כיוון התנועה, מתחילים על שביל רחב שמתעקל ימינה, גשרון ירוק מוביל אותנו לתחילת הסינגל שעולה במתינות, מתפתל בחורש הצפוף ומכניס אותנו לאווירת הרכיבה שעומדת בפנינו.
הסינגל יוצא לכביש הנוף: פונים שמאלה, חוצים את נחל השופט (גם לאחר גשם זורם אין בעיה לחצות אותו). הנחל עובר על הכביש, פונים שמאלה ומתחילים בטיפוס ארוך-ארוך על שביל לבן רחב במדרונות הצפוניים. הסינגל המשותף ממשיך להתפתל עד לנקודת הפיצול, צהוב לחוד כחול לחוד.
כאן אפשר להחליט אם להמשיך בצהוב, לגלוש במדרונות הפתוחים של עמק השלום לרדת לכוון הדרך הרומית שאותה הזכרנו ולסיים את הטבעת הצהובה חזרה לחניה, סה”כ 13 ק”מ , למאותגרים ניתן לפנות שמאלה לכוון הסימון הכחול לטפס בחורש השבו עובר התוואי הכחול והתפתל ולטפס על הגבעות לכיוון עין השופט ליד בית הקברות של הישוב לפנות שמאלה בגשרון ולזרום בסינגל הכחול לכוון נחל גחר, פונים שמאלה בנחל, מטפסים ימינה בשביל הלבן ומשם הסינגל זורם, חלקו בעלייה וחלקו בירידה. בטבעת הכחולה האתגר הטכני גדול יותר ומאתגר יותר: נדרשת רכיבה מאומצת יותר, ירידה טכנית במורד מסולע ושליטה טכנית גבוהה יותר. הסינגל יורד לכוון כביש יקנעם צומת מגידו פונה חזק שמאלה ויוצא בכביש שעולה לכיוון שמורת הזורע, מקום נפלא לעצירה ליד ביתן השומר שטובל בירק עם שולחנות קק”ל ונחל זורם בחורף.
לאחר מנוחה, אנרגיות, מים והתארגנות ממשיכים בסינגל בכחול טיפוס ארוך ועבה שיוביל אותנו לראש הגבעה ולחיבור של הסינגלים כחול-צהוב, שכבר פגשנו קודם. ממשיכים בסינגל הצהוב, גולשים לעמק השלום, פוגשים את הדרך הרומית ומשם על הסינגל הצהוב חוזרים לחניון בנחל השופט – סוף מסלול.
אורך המסלול השלם: 3 שעות.
מסלול צהוב: שעתיים.
ממליץ מאוד להיכנס לאתר של קק”ל, לקרוא יותר ולראות את המסלול על המפה.
איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך.
izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

מלכת השרון

טעמים בשוק, מעפילים בקולנוע ומלטשות יהלומים בלתי נשכחות. ההיסטוריה המפוארת של נתניה פוגשת את המטיילים של היום עיר היהלומים, חבצלת השרון – את הכתבה הזאת

קרא עוד »

בשבילה גיבורים עפים

בשבילה גיבורים עפים טיול צפוני בשביל המייסדים של מטולה, המושבה היפהפייה באצבע הגליל שידעה לא מעט דמויות מופת הדרך בכביש 90 המקשרת בין ראש פינה

אל המרחב הביוספרי

אל המרחב הביוספרי מאת: יואב יאיר זו בדיוק העונה: ביקור בגבעת הרקפות ואנדרטת הקיבוצים ברמות מנשה גם הפעם גיחה אורבנית פחות אל הטבע הסובב אותנו: