בין הר לעמק

הגלבוע ונופי עמק יזרעאל בסינגל רכיבה ארוך למיטיבי דווש

והפעם רכיבה למיטיבי הרכיבה שבינינו, רכיבה מאתגרת עם נופים עוצרי נשימה; רכיבה שיש בה הכל: עליות, ירידות, “סינגלים” צרים לרוכב בודד, “דאבלים” רחבים ועוד .
לפניכם שתי אפשרויות: האחת, לעשות את המסלול המעגלי לפי התיאור. האפשרות השנייה לעושים את המסלול הארוך עד לחפציבה, אז ניתן להשאיר רכב בקיבוץ ובסיום הרכיבה לעשות הקפצת נהגים.
וכרגיל בוקר טוב, קפה חם ומשהו קטן לאכול (חשוב מאוד לפני הרכיבה!). נוסעים לכיוון הגלבוע, נקודת ההתחלה היא החניה של “סקי בגלבוע” (אתר הסקי המלאכותי). המסלול של סינגל יער גלבוע מסומן בסימון סינגל קק”ל שכבר אנו מיטיבים להכיר: עיגול צהוב ובמרכזו ציור של אופניים וחץ המורה את כיוון הנסיעה בסינגל, לצד רוב הסינגל מסלול “דאבל” – שביל רחב המאפשר רכיבה מקבילה למי שרוצה לגוון או לנוח מהרכיבה בסינגל.
פורקים את האופניים בחניה, התארגנות מהירה – מים, קסדה, חטיפי אנרגיה וקדימה יצאנו. נוסעים בשביל ממערב לחניה, צמוד לגדר לכיוון מזרח עד שחוברים לסינגל. פונים ימינה ואנו על המסלול: הסינגל מתחיל בטיפוס בחורש האורנים, בין מכלאות בקר – אזור הגלבוע משופע בעדרי בקר – וממשיך בפיתול עד לגשרון עץ קטן, בו אנו פונים שמאלה וממשיכים בסינגל עד לחיבור עם השביל, כאן יש אפשרות להמשיך בשביל סימון שבילים שחור בטיפוס ארוך ומאתגר, כולל עליות עם אדמת פודרה לבנה שמקשה את הטיפוס יותר אך מאתגרת, או להמשיך בסינגל שפונה מהשביל ימינה ומתפתל לו בחורש מימין לשביל. השביל והסינגל נפגשים וחוצים במהלך המסלול כמה פעמים, הסינגל מסומן והשביל מקביל אליו ברובו. מגיעים לנקודת פיצול ראשונה: חיבור שבילים כחול שחור וסינגל. כאן ניתן לחזור שמאלה בשביל השחור וחזרה בסינגל על מורדות הגלבוע חזרה לחניה, מסלול של 23 ק”מ.
באופציה הארוכה יותר ממשיכים בסינגל לכוון מזרח: השביל חוצה את הסינגל שוב ומאפשר לרכוב בו במקביל לסינגל. ממשיכים בטיפוס לא ארוך למצפה ויניה, נקודת תצפית מרהיבה עם נוף עוצר נשימה – מקום מצוין לעצירה ארוכה, אוכל, שתייה, מנוחה. ממשיכים בשביל עוד 200 מטר, השביל פונה שמאלה. בצומת השבילים נפנה ימינה ונטפס עד לנקודת תצפית נוספת ומכאן מתחילה ירידה ארוכה שמתחרה על התואר הירידה המרשימה באזור זה. יורדים בזהירות בשביל משופע סלעים קטנים ואבנים וממשיכים לרדת וליהנות מנוף העמק שנגלה משמאלנו: קיבוצי העמק, בריכות הדגים, השדות המעובדים ונוף עמק יזרעאל המיוחד והצבעוני.
עוצרים בנקודת תצפית מעל קיבוץ חפציבה: גל אבנים לזכר בני הקיבוץ שנפלו. השביל ממשיך ויורד עד לפנייה שמאלה, ירידת סרפנטינות (מפותלת) עד לקיבוץ עצמו. כאן יש אפשרות למי שהשאיר רכב בקיבוץ לעשות הקפת נהגים או לחזור לאורך הסינגל שיוצא מחפציבה לאורך הרכס, דרך טחנת הקמח ובריכות הדגים חזרה לחניה. אורך המסלול הארוך – 28 ק”מ.
המסלול כולו מופיע באתר קק”ל עם סימון הסינגל הארוך והקצר. כדאי להיעזר במפות שבאתר קק”ל.
איציק רחמים, מדריך רכיבה מוסמך.
izik.2003@gmail.com

אולי יעניין אתכם:

מלכת השרון

טעמים בשוק, מעפילים בקולנוע ומלטשות יהלומים בלתי נשכחות. ההיסטוריה המפוארת של נתניה פוגשת את המטיילים של היום עיר היהלומים, חבצלת השרון – את הכתבה הזאת

קרא עוד »

בשבילה גיבורים עפים

בשבילה גיבורים עפים טיול צפוני בשביל המייסדים של מטולה, המושבה היפהפייה באצבע הגליל שידעה לא מעט דמויות מופת הדרך בכביש 90 המקשרת בין ראש פינה

אל המרחב הביוספרי

אל המרחב הביוספרי מאת: יואב יאיר זו בדיוק העונה: ביקור בגבעת הרקפות ואנדרטת הקיבוצים ברמות מנשה גם הפעם גיחה אורבנית פחות אל הטבע הסובב אותנו: